کشتی

مشخصات بلاگ
پیوندهای روزانه

صحن مسجدالحرام غرق در خون

شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۳۵ ق.ظ
حادثه در صحن مسجدالحرام-جمعه 20شهریور 94 بهمراه تصاویر

تعدادی از حاجیان بیت الله الحرام بر اثر سقوط جرثقیل در مسجد الحرام به دلیل وقوع طوفان شدید ، جان خود را از دست دادند.

بابنا- سقوط یک جرثقیل در مسجد الحرام بر اثر طوفان شدید ، حادثه ای خونین آفرید. حدود ساعت 17 امروز ـ جمعه 20 شهریورماه 1394 ـ به وقت مکه مکرمه، یک جرثقیل بزرگ در داخل مسجد الحرام سقوط کرد که به کشته شدن و مجروحیت ده ها تن از حجاج منجر شد.

*این جرثقیل بسیار بلند که در طرح توسعه مسجدالحرام مشغول به کار بود، در پشت مقام حضرت ابراهیم(ع) سقوط کرد و علاوه بر تخریب دو طبقه کامل مسجد، به زائرانی که در این محل مشغول عبادت بودند آسیب زد. تاکنون 39 آمبولانس برای انتقال مصدومین به مسجد الحرام اعزام شده است و تمام بیمارستان های مکه در حالت آماده باش قرار دارند. 

*رسانه های عربستان اعلام کرده اند که این جرثقیل که در طرح توسعه مسجد الحرام مشغول بود، به دلیل بدی آب و هوا سقوط کرده است؛ اما مقامات سعودی اعلام دلیل اصلی سقوط جرثقیل را به آینده موکول کرده اند.

*براساس آمارهای اولیه آتش نشانی مکه، 65 حاجی در این حادثه کشته شده اند و 80 نفر دیگر هم مجروح شده اند. *طبق اعلام برخی رسانه ها، تاکنون 69 نفر از حجاج جان باخته اند که اکثراً از زائران هندی، پاکستانی و اندونزیایی بوده اند.

*مطابق اعلام رسانه های غیر رسمی، 12 نفر از زوار ایرانی هم در این حادثه دردناک مجروح شده اند. مقامات حج ایران هنوز چیزی اعلام نکرده اند.

وضعیت زائران ایرانی حادثه مسجدالحرام چگونه است؟

رییس سازمان حج و زیارت ایران اعلام کرد که در این حادثه، 20 زائر ایرانی مجروح شدند. «اوحدی» دقایقی پیش در گفتگو با بخش خبری 22:30 سیما گفت: بر اثر توفان و باران شدید در مکه، یک جرثقیل در پشت مقام ابراهیم در مسجدالحرام سقوط کرد که حدود 70 نفر در این حادثه کشته و بیش از 150 نفر مجروح شدند.

وی افزود: در بین مجروحان، 20 زائر ایرانی نیز وجود دارند که 12 نفر از آنان در بیمارستان حج و زیارت ایران، سرپایی معالجه شدند. 8 نفر از مجروحان ایرانی که نیاز به بستری داشتند نیز به "بیمارستان نور" مکه منتقل شده اند که حال عمومی آنان رضایتبخش است.

*درهای مسجدالحرام امشب پس از نماز عشاء باز شده و وضعیت به حالت عادی برگشته است. بنابراین حجاجی که امشب مُحرِم می شوند می توانند اعمال عمره خود را انجام دهند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۱
صادق حسینی

مسجدالحرام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی